Asset Publisher
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
- na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Dobrocin, Dobrocin 20, 14-330 Małdyty.
Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.
Nadleśnictwo Dobrocin mieści się w budynku administracyjno - biurowym.
Budynek posiada 2 kondygnacje użytkowe.
Budynek Nadleśnictwa został wyposażony w transporter schodowy przeznaczony dla osób niepełnosprawnych do poruszania się po budynku.
Wejście główne do siedziby Nadleśnictwa znajduje się od strony drogi powiatowej. Do wejścia głównego prowadzi chodnik z 8 schodami, oraz 8 schodów przed drzwiami głównymi.
Od szczytu budynku, po prawej stronie od wejścia głównego, znajduje się dodatkowe wejście na posesję Nadleśnictwa, które jest przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Pojazdy parkowane są na dwóch parkingach przy budynku. Dla osób niepełnosprawnych miejsce parkingowe znajduje się na szczycie budynku biurowego, tuż przy bocznym wejściu na posesję.
Przy furtce na bocznym wejściu został zamontowany dzwonek dla osób niepełnosprawnych, które chcą przybyć do budynku. Odbiór sygnału dzwonka znajduje się w sekretariacie.
Wejście główne prowadzi do holu oraz sekretariatu, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest na dwóch kondygnacjach.
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Korytarze na parterze i pierwszym piętrze przebiegają przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania
wskazany jest kontakt telefoniczny pod nr +48 89 758 17 72 lub e-mailowo na adres dobrocin@olsztyn.lasy.gov.pl